Metode de solutionare a problemelor pentru industria non-auto
Scopul trainingului:
Aplicarea practică a cunoștințelor dobândite pentru a defini corect problema, proteja clientul, identifica cauzele rădăcină, stabili și evalua eficacitatea acțiunilor corective implementate și utilizarea unui sistem de lecții învățate pentru
Obiective:
La finalul cursului participanții vor fi capabili:
- să prioritizeze problemele funcție de criterii predefinite în vedera soluționării lor
- să definească corect o problemă
- să gestioneze acțiunilor corective în vederea eliminării reapariției problemei
- să dezvolte și să utilizeze un sistem de management al lecțiilor învățate în vederea prevenirii apariției aceleași probleme în procese similare
Tematici abordate:
- Procesul de soluționare al problemelor, ciclul PDCA, diagramele Pareto
- Definirea unei probleme, de la vocea clientului la vocea procesului prin utilizarea unor instrumente specifice
- Stabilirea echipei
- Stabilirea acțiunilor de securizare a clientului
- Identificarea cauzei rădăcină folosind instrumentele specifice
- Stabilirea acțiunilor corective
- Verificarea eficacității acțiunilor implementate
- Utilizarea lecțiilor învățate
Metodologie:
- Facilitare
- Dezbatere
- Exerciții de grup
Durata:
1 zi
Target Group:
Este recomandabil sa fie implicați in program reprezentanți din departamentele: calitate, mentenanță, proces, producție, comercial, aprovizionări și imbunătățire continuă.