Browserul dvs. nu este actualizat

Internet Explorer nu mai este compatibil. Vă rugăm să schimbați browserul pentru o experiență mai bună pe site.

Hanomag 1932

95 years DEKRA

Istoria DEKRA

DEKRA Prüfstelle

Istoria DEKRA începe cu automobilul: Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V. (Asociația germană de monitorizare a autovehiculelor) a fost înființată în 1925 la Berlin. De atunci, DEKRA asigură siguranța. La început, atenția s-a concentrat asupra siguranței tehnice - în primul rând în sectorul auto. Acum, ca cea mai mare organizație de experți necotată, DEKRA și-a extins activitățile în multe și diverse aspecte ale vieții de zi cu zi "pe șosea, la locul de muncă și acasă". Pe lângă siguranța funcțională analogică, DEKRA este, de asemenea, pe deplin dedicată securității digitale într-o lume interconectată - pe cinci continente. Aceasta pentru că nu există limite pentru siguranță. Aflați mai multe despre istoria DEKRA și despre cele mai importante repere ale ultimilor ani în cronologia interactivă.

Istoria

1925-1929

În 1924, industriașul Hugo Stinnes dezvoltă ideea unui serviciu de monitorizare tehnică voluntară pentru autovehicule. Ideea se concretizează la 30 iunie 1925, odată cu înființarea la Berlin a Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein (Asociația germană de monitorizare a autovehiculelor). Obiectivul asociației este de a sprijini membrii săi, cum ar fi expeditorii de mărfuri, cu toate informațiile de care au nevoie în ceea ce privește automobilele. Stinnes nu reușește să își vadă ideea pusă în aplicare mai departe - moare în aprilie 1924. Primele servicii oferite de DEKRA includ teste tehnice și consiliere pentru membri. Tot în acest stadiu incipient sunt întocmite și primele evaluări pentru instanțe și companii de asigurări.

1930-1935

În 1930, DEKRA operează deja 79 de centre de inspecție și 52 de centre de evaluare pentru a determina valoarea estimată a vehiculelor. După venirea la putere a național-socialiștilor, în 1933, DEKRA urmează un curs conștient neutru în ceea ce privește statul național-socialist și Partidul Nazist, sub conducerea lui Dr. Kurt Möhring.

1936-1938

Începând din 1937, DEKRA nu mai poate să își mențină poziția neutră față de regimul național-socialist și este obligată să se organizeze în cadrul asociației comerciale controlate de stat "Reichsverkehrsgruppe Kraftfahrgewerbe" (Grupul de transport al Reichului pentru industria autovehiculelor). În 1938, este introdusă secțiunea 29 în Regulamentul privind licențele de circulație rutieră: Birourile de înmatriculare pot convoca vehiculele pentru testare - în special în ceea ce privește aptitudinea lor pentru război.

1939-1945

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, majoritatea inginerilor DEKRA sunt înrolați în Wehrmacht (Forțele Armate Germane). Începând cu 1942, punctul central al comenzilor se mută de la inspecția vehiculelor la estimarea daunelor și a timpului.

1946-1953

După cel de-al Doilea Război Mondial, foștii ingineri DEKRA reiau activitatea companiei în 1946. Stuttgart devine noua locație a sediului central. După introducerea inspecției principale a vehiculelor în 1951, DEKRA încearcă să obțină recunoașterea ca "alt organism" (o instituție care nu este ea însăși o autoritate în sens administrativ, dar care este autorizată din punct de vedere juridic să joace un rol în punerea în aplicare a legilor și în furnizarea de servicii publice). Această recunoaștere este acordată în 1953. Patru ani mai târziu, DEKRA obține o "recunoaștere extinsă", care îi scutește pe membrii DEKRA de obligația de a se supune unei inspecții efectuate de un expert recunoscut oficial. Odată cu recunoașterea DEKRA ca organizație de monitorizare, experții DEKRA sunt, de asemenea, experți recunoscuți oficial din 1961.

1954-1959

În 1954, DEKRA inițiază "cercul de lucru pentru proprietarii de flote mari" pentru a oferi mai multă siguranță și eficiență flotei. În același an, departamentul DEKRA de evaluare a accidentelor își începe activitatea. Experții au posibilitatea de a se baza pe experiența dobândită în urma unei activități de lungă durată în domeniul evaluărilor și estimărilor de vehicule. În 1956, sediul central al DEKRA din Stuttgart primește o clădire administrativă proprie în Heinrich-Baumann-Straße 1-3. Un an mai târziu și cu 60 de angajați, vânzările DEKRA depășesc pragul de un milion.

1960-1964

În 1960, intră în vigoare o versiune revizuită a Secțiunii 29 din Regulamentul privind licențele de circulație rutieră: Se introduce autocolantul oficial de inspecție care trebuie aplicat pe plăcuța de înmatriculare. Membrii DEKRA primesc autocolantul direct de la DEKRA. Odată cu recunoașterea DEKRA ca organizație de monitorizare, din 1961, experții DEKRA lucrează, de asemenea, ca experți recunoscuți oficial, iar inspecțiile principale ale vehiculelor la DEKRA sunt deschise tuturor. În 1964, primul sistem IT, un IBM 421, intră în funcțiune la DEKRA.

1965-1969

Departamentul de presă și publicitate este înființat în 1965 și, un an mai târziu, publică primul număr al revistei angajaților "oho". Din 1967, serviciul de asistență pentru șoferi DEKRA oferă cursuri de perfecționare pentru șoferii profesioniști. În 1968, evaluările de accidente sunt pregătite pentru prima dată cu ajutorul IT. În același an, vânzările DEKRA ajung la 12 milioane de euro, cu 355 de angajați.

1970-1975

Începând cu 1973, revista "ATV. Auto, Technik, Verkehr" (automobil, tehnologie, trafic) oferă informații membrilor DEKRA. În același an, este creată o fișă a postului pentru șoferii profesioniști și DEKRA începe să instruiască șoferii. În 1974, este creată DEKRA Akademie în Wart, ca centru de formare pentru numărul și gama tot mai mare de activități de formare și dezvoltare profesională. Sediul central al DEKRA din Stuttgart continuă, de asemenea, să crească în mod constant: În 1975, încep lucrările de construcție a unei noi clădiri administrative principale în Schulze-Delitzsch-Straße din Stuttgart-Vaihingen.

1976-1979

În 1978, se înființează departamentul de cercetare a accidentelor. Activitatea experților se bazează pe evaluările de accidente și include o bază de date pentru evaluarea accidentelor de circulație și efectuarea de teste de impact. În 1978, un acord cu BMW permite inginerilor DEKRA să efectueze inspecții ale vehiculelor direct în atelierele contractate de producătorul de automobile. De asemenea, rețeaua proprie de centre de inspecție a companiei este extinsă în continuare: În 1979, DEKRA are 51 de centre de inspecție pe întreg teritoriul Republicii Federale Germania.

1980-1985

În 1980, DEKRA devine un "centru de inspecție pentru siguranța dispozitivelor" acreditat. Pe lângă inspecțiile vehiculelor, cel mai important domeniu de activitate îl reprezintă evaluările. În 1981, numărul membrilor DEKRA atinge un nivel record de peste 59.000 de membri. În 1984, DEKRA oferă servicii de inspecție și evaluare în 10.000 de ateliere partenere. Din 1985, experții DEKRA inspectează, de asemenea, siguranța locurilor de joacă pentru copii.

1986-1989

Cu DEKRA France SAS, DEKRA oferă pentru prima dată, începând cu 1988, inspecții de vehicule într-o țară europeană vecină. În 1989, DEKRA se implică în Campionatul German de Turisme și, încă de la început, inspectorii tehnici DEKRA asigură siguranța vehiculelor. În același an, ca un studiu de viitor, Eurotruck demonstrează posibilitățile tehnice, cum ar fi senzorii de distanță, și călătorește prin Europa ca ambasador al DEKRA. În 1989, cu 3.000 de angajați și 62 de sucursale, DEKRA are vânzări anuale de 441 de milioane de mărci germane și s-a transformat într-o mare companie de servicii. În timp ce lucra încă sub guvernul Germaniei de Est, DEKRA este însărcinată să presteze serviciile Kraftfahrzeugtechnische Amt (Autoritatea de Transport Auto - KTA), inclusiv inspecții ale vehiculelor și teste pentru obținerea permisului de conducere.

1990-1994

În 1990, nou înființata DEKRA AG preia activitatea operativă a DEKRA e.V. În noile landuri germane sunt înființate 27 de noi sucursale DEKRA. Un an mai târziu, DEKRA ETS extinde portofoliul DEKRA pentru a include managementul calității, siguranța tehnică, testarea materialelor și construcțiile. Centrul de impact din Neumünster oferă noi oportunități pentru cercetarea DEKRA în domeniul siguranței rutiere. În 1993, DEKRA îl sponsorizează pe Michael Schumacher, iar sigla DEKRA apare în toate mediile de comunicare. În același an, DEKRA Umwelt lansează diverse servicii de protecție a mediului, cum ar fi măsurarea emisiilor atmosferice sau consilierea în materie de siguranță la locul de muncă, și se implică în privatizarea monitorizării vehiculelor în Republica Cehă. Un an mai târziu, această implicare este completată de investiții suplimentare ale DEKRA în întreaga Europă, în Polonia și Rusia. În 1994, vânzările grupului depășesc un miliard de mărci germane. Principalele motoare de vânzări sunt inspecțiile vehiculelor, evaluările și serviciile de instruire.

1995-1999

Din 1996, serviciile DEKRA includ certificarea produselor și a sistemelor de management al calității. Din 1997, DEKRA este prezentă în Italia și Ungaria. În 1998, companiile de soluționare a cererilor de despăgubire care până atunci operau independent în întreaga Europă sunt combinate ca parte a rețelei DEKRA de soluționare a cererilor de despăgubire. Până la sfârșitul anilor '90, companiile DEKRA sunt prezente în majoritatea țărilor UE - cu inspecții ale vehiculelor, precum și cu evaluări, soluționarea cererilor de despăgubire și asigurarea calității. DEKRA este, de asemenea, activă pe viitoarea piață a internetului cu piața auto FairCar.

2000-2004

Începând cu anul 2000, DEKRA Arbeit ajută companiile și angajații să se găsească reciproc. DEKRA Industrial este înființată un an mai târziu. În 2003, DEKRA își deschide Centrul tehnologic la EuroSpeedway din Lausitz, cu un laborator de măsurare și testare de ultimă generație. În același an, DEKRA și Federația Germană de Fotbal (DFB) semnează un acord de sponsorizare a arbitrilor din Bundesliga. Din 2004, DEKRA îl sponsorizează pe pilotul de Formula 1 Nico Hülkenberg.

2005-2009

Odată cu achiziția NORISKO în 2005, DEKRA își extinde semnificativ serviciile de inspecție industrială. Revista pentru membrii DEKRA "ATV. Auto, Technik, Verkehr" devine "trans aktuell". Începând cu 2007, un nou sigiliu DEKRA combină toate mărcile de calitate DEKRA existente și reprezintă de atunci o marcă de calitate distinctivă care este utilizată pentru a distinge companiile și produsele care îndeplinesc în mod verificabil standardele definite în ceea ce privește, de exemplu, siguranța, calitatea și durabilitatea. În 2009, specialistul brazilian în evaluări Volchi este achiziționat de DEKRA. DEKRA achiziționează, de asemenea, KEMA Quality, cu sediul în Țările de Jos, un actor global în domeniul testării și certificării produselor.

2010-2014

În 2010, DEKRA AG ia forma juridică de "Societas Europaea" (SE), care este dată companiilor publice europene. Un an mai târziu, DEKRA își deschide sediul asiatic din Shanghai. În 2013, DEKRA își extinde activitatea de inspecție a vehiculelor la nivel internațional și achiziționează acțiuni la liderul de piață din Noua Zeelandă, Vehicle Testing New Zealand (VTNZ). În Africa de Sud, DEKRA își sporește oferta de afaceri industriale prin achiziționarea Raysonics, liderul pieței de testare nedistructivă a materialelor. În 2014, DEKRA își extinde serviciile pentru sectorul feroviar prin achiziționarea companiei olandeze Plurel B.V., cu sediul în Olanda.

2015

În 2015, DEKRA își sărbătorește cea de-a 90-a aniversare, cu o viziune pentru următorii zece ani de a deveni partenerul global pentru o lume sigură în cele trei aspecte ale vieții "pe șosea, la locul de muncă și acasă". Odată cu preluarea QuieTek Corporation din Taipei (Taiwan), DEKRA își extinde portofoliul în 2015 și își consolidează poziția de furnizor de servicii de testare pentru produse și componente electronice. Prin această preluare, DEKRA își completează gama de servicii de testare pentru comunicații fără fir și compatibilitate electromagnetică (EMC). Ambele sunt competențe cheie pentru viitoarele tendințe ale industriei 4.0 și ale industriei auto 4.0.

2016-2017

În zona metropolitană Lisabona, DEKRA deschide în 2016 prima stație de inspecție a vehiculelor din Portugalia. Un an mai târziu, un nou laborator pentru testarea pieselor și componentelor auto este pus în funcțiune în Hsinchu (Taiwan). DEKRA semnează contractul de achiziție pentru Lausitzring în 2017. Împreună cu Centrul tehnologic DEKRA din Klettwitz, este creat acolo un centru de inovare pentru testarea mobilității viitorului.

2018-2019

În 2018, se înființează DEKRA Digital GmbH, cu scopul de a dezvolta modele de afaceri bazate pe date, care vor spori siguranța prin utilizarea tehnologiilor digitale în viața de zi cu zi. În Shanghai, DEKRA deschide un laborator pentru monitorizarea pericolelor care apar în urma reacțiilor chimice, iar laboratorul de testare DEKRA din Málaga este autorizat să furnizeze servicii de certificare în domeniul automatizării inteligente a locuințelor și clădirilor. La începutul anului 2019, organizația de experți DEKRA își reorganizează activitatea: Gama globală de servicii este grupată în opt divizii de servicii și opt regiuni. În 2019, DEKRA intră pe piața de inspecție a vehiculelor din China și Chile. În același an, DEKRA este acreditată ca laborator de calibrare pentru dispozitive de măsurare în sectorul ingineriei auto. Prin cooperarea cu Argus Cyber Security, DEKRA își consolidează poziția în acest sector critic pentru siguranță. În același timp, DEKRA își consolidează angajamentul de a asigura cea mai mare siguranță pentru mobilitatea electronică pe două roți prin deschiderea unui nou laborator de testare la sediul principal din Stuttgart pentru testarea compatibilității electromagnetice (EMC). Acesta dispune de echipamente de testare a bateriilor pentru biciclete electrice.

DEKRA Hauptverwaltung 2020

Compania fondată la Berlin sub numele de "Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein" (Asociația germană de monitorizare a autovehiculelor) la 30 iunie 1925 este denumită în scurt timp, în viața de zi cu zi, pur și simplu "DEKRA", iar primul logo cu această abreviere urmează rapid. Logo-ul evoluează de la litere într-un triunghi, la un drum de pionierat, până la marca comercială de astăzi cu revendicare. Chiar dacă forma și culoarea au variat la început, logo-ul a fost un semn distinctiv important pe drumul de la furnizorul de servicii de inspecție auto până la a deveni una dintre cele mai importante organizații de experți din lume. Din cauza internaționalizării crescânde, în întreaga lume se folosește o strategie uniformă de marcă unică; împreună cu logo-ul, aceasta contribuie la o marcă puternică.

În timp ce lucra încă sub guvernul Germaniei de Est, DEKRA este însărcinată să presteze serviciile Kraftfahrzeugtechnische Amt (Autoritatea pentru transporturi cu motor) KTA. Angajații KTA sunt preluați de DEKRA și fiecare dintre noile sucursale este sprijinită de o sucursală din Germania de Vest.

După reunificare, monitorizarea vehiculelor trebuie să fie asigurată la nivel național în termen de un an, iar plăcuțele de înmatriculare est-germane ale tuturor autovehiculelor trebuie să fie înlocuite în termen de încă un an. DEKRA este capabilă să îndeplinească această sarcină, printre altele, datorită culoarelor de inspecție mobile. Încă din octombrie 1991, cea de-a un milion de autocolante de inspecție în noile landuri germane este emisă de DEKRA la Dresda.

În 2003, DEKRA deschide Centrul tehnologic din Klettwitz (în prim-plan). Laboratorul de măsurare și testare de ultimă generație, combinat cu Lausitzring, achiziționat de DEKRA în 2017, creează un centru de inovare pentru a testa mobilitatea viitorului.

Din ianuarie 2000, DEKRA Arbeit GmbH sprijină atât angajații, cât și angajatorii cu o gamă largă de soluții moderne pentru locuri de muncă și resurse umane. Conceptul de bază inițial pentru DEKRA Arbeit a fost dezvoltat la sfârșitul secolului XX: Grupul DEKRA căuta o modalitate adecvată de a sprijini angajații care intrau sau reveneau pe piața muncii. Intenția era, de asemenea, de a oferi participanților la activitățile de formare și dezvoltare profesională oferite de filiala grupului, DEKRA Akademie GmbH, o treaptă eficientă în carieră în acest mod.

În ianuarie 2000, această idee a fost pusă în aplicare în trei locații recent înființate în Germania. Până în 2004, înființarea DEKRA Personaldienste GmbH a fost urmată de o extindere a portofoliului pentru a include consultanța în domeniul resurselor umane, iar când a fost deschis primul sediu internațional în Croația, DEKRA Arbeit a devenit, de asemenea, un grup internațional. Începând cu 2007, DEKRA Event & Logistic Services GmbH și-a extins portofoliul. În 2016, portofoliul de servicii a fost reorganizat în cele patru divizii: Personal Management, Solution Management, Event & Logistic Management și HR Management, fiecare cu numeroase servicii subordonate.