Change Management

Scopul trainingului:

In cadrul unei organizatii singura constanta sigura in mediul de azi, caracterizat de VUCA (Volatilitate, Incertitudine, Complexitate si Ambiguitate) este schimbarea. Fie ca ea vine ca o necessitate de adaptare la piata, client, concurenta sau ca o nevoie interna de optimizare a proceselor, sau ca un process de schimbare ce reiese din analiza de performanta a companiei in raport cu tintele sale sau cu un benchmark, schimbarea trebuie sa fie planificata, coordonata si monitorizata cat mai corect pentru a obtine rezultatele asteptate la final.
De foarte multe ori organizatiile implementeaza schimbari fara a identifica si intelege nevoile oamenilor care fac schimbarea sau care sunt afectati de ea. Acest lucru duce evident la o “reusita” doar pe termen scurt a schimbarii, fara asigurarea unei implementari durabile. Acest training vine in sprijinul organizatiilor pentru pentru cei care conduc schimbarile, cat si pentru cei care fac parte din procesul de schimare, sau sunt afectati de schimbare cu studii concrete, instrumente care pot fi utilizate in procesul de management al schimbarii si concepte practice care pot fi utilizate imediat dupa finalizarea cursului.

Obiective:

La finalul cursului participanții vor fi capabili sa:
  • Inteleaga nevoia de schimbare si implicatiile ei
  • Inteleaga modul in care se petrece schimbarea
  • Inteleaga rolul de agent al schimbării
  • Defineasca și sa descrie principalele aptitudini necesare ca agent al schimbării
  • Dezvolte abilități de comunicare și abilități interpersonale; dezvoltarea unei mesaj care să permită echipei să înțeleagă și să îmbrățișeze schimbarea
  • Utilizeze instrumente și tehnici pentru managementul schimbării

Tematici abordate:

  • Concepte de bază în managementul schimbării
  • Leadership și schimbare
  • Elaborarea unei strategii câștigătoare de management al schimbării
  • Crearea viziunii si a echipei
  • Modelul Lewin (dezgheață, modelează, îngheață din nou)
  • Modelul Leavitt (structura, tehnologie, oameni, task-uri)
  • Modelul Prosci ADKAR (Awareness, Desire, Knowledge, Ability, Reinforcement)
  • Eficiența intalnirilor
  • Aptitudini de baza pentru a conduce schimbarea
  • Tehnici de comunicare
  • Tehnici de facilitare și prezentare
  • Rezolvarea conflictelor
  • Consolidarea imbunatatirilor si implementarea unei mentalitati de imbunatatire continua

Metodologie:

  • Facilitare
  • Dezbatere
  • Studii de caz
  • Exerciții individuale si de grup
  • Jocuri de rol
  • Materiale video.

Durata:

2 zile

Target Group:

Este recomandabil sa fie implicați in program managementul de varf, reprezentati din departamentule care definesc si implementeaza strategia, care implementeaza proiecte tip Lean Six Sigma, cei care raporteaza indicatori de performanta (inclusiv controlling), din departamentele operationale, de calitate si imbunătățire continuă.
Management de varf, Team Lideri, Persoane cheie, Talentele din organizație, analisti.
Numar de participanti pe sesiune: 10-12