Exceleaza in Excel - Avansat

Scopul trainingului:

Workshopul Excel® este destinat cursanților care urmăresc optimizarea a cât mai multe procese din companie, care lucrează frecvent cu serii de date, pregătesc rapoarte și fac calcule avansate. Participanții la curs vor exersa cele mai utilizate formule si noțiuni din Excel®, vor învăța modalități noi de manipulare a datelor, astfel încât să ajungă ușor la rezultatul dorit.
Cursanții sunt rugați să își aducă propriul laptop/notebook cu Microsoft Excel® instalat.

Obiective:

  • Automatizarea anumitor procese de calcul
  • Eficientizarea căutării unor date/informații și analiza lor
  • Evidențierea, sortarea și analiza datelor, crearea de rapoarte, grafice, pivoți și alte instrumente ce vor spori productivitatea.
  • Crearea unor relații intre tabele, interogări, formulare, actualizări rapoarte.

TEMATICI ABORDATE

  • Noțiuni introductive –recapitulare; Formule și funcții simple, adrese relative și absolute; Referințe mixte, folosirea acestora împreună cu cele absolute si cele relative. Funcții matematice (SUMPRODUCT, ROUND, etc); Funcții de data și ora (DATE, DAY, TODAY, etc.); Funcții de căutare și referință: (VLOOKUP, HLOOKUP); Funcții logice (IF, AND, OR); Funcții de text (CONCATENATE, LEFT, RIGHT, etc.)
  • Lucrul cu serii de date; Compararea a două sau mai multe serii de date; Formulare, validarea datelor, formule condiționale; Găsirea unei informații și returnarea unei valori corespunzătoare din altă coloană (VLOOKUP); Căutarea in tabele bidimensionale si căutarea in mai multe tabele simultan (MATCH si INDEX); Dinamizarea unei zone de celule in vederea actualizării rapide a rapoartelor (OFFSET); Dinamizarea listelor si căutarea in mai multe foi de calcul simultan (INDIRECT si ADDRESS); Înregistrarea unei rutine in vederea reducerii timpului de lucru(MACRO); Alte metode de căutare și corelare a datelor
  • Tehnici de sinteză și analiză; Folosirea instrumentelor pentru calcule directe si indirecte, sau pentru soluții de optimizare; Stabilirea structurii tabelelor pivot in funcție de solicitări; Modificarea sursei si actualizarea informațiilor în pivoți; Formatare tabel pivot: utilizarea subtotalurilor, grand totalurilor, stabilirea aspectului tabelelor pivot; Utilizarea filtrelor în pivoți; Câmpuri calculate: utilizarea formulelor in cadrul tabelelor pivot: Generarea graficelor din cadrul tabelelor pivot. Slice-ere. Validarea si auditul datelor
  • Prezentarea Visual Basic pentru Aplicații (VBA); Macro-urile; Legătura dintre macro-uri si VBA; Editorul VBA: prezentare, structură, utilizare; Securitate si riscuri; Protejarea datelor la nivel de fișier; Elemente specifice diferitelor industrii; Planificarea financiară și analiza financiară; Contabilitate și rapoarte financiare; Tablouri de performanță.

Durata:

2 zile (fără inițiere în Microsoft Excel®)

Target Group:

  • Șefii de echipa, Team Lideri, persoane cheie, talentele din organizație.
  • Persoane care se confruntă cu provocările utilizării și analizei datelor.